Skrýva sa vo vás SDM Support expert?

<Zadajte anotáciu>

onas2Autor: Zuzana Kaňuchová

Je vám blízke IT, ale nie ste programátor Javy či databázový expert? To pre vás nieje prekážkou. V T-Systems Slovakia existuje mnoho pozícií, ktoré zapadajú do tohto scenára. Jednou z takýchto pozícií je aj SDM (Service Delivery Manager) Support. Chceli by ste byť v úzkom kontakte s koncovým zákazníkom a plniť rôznorodé úlohy z oblasti Service managementu? Máte záujem o spoluprácu s kolegami z rôznych krajín, využívať anglický a  nemecký jazyk a participovať na zaujímavých medzinárodných projektoch? Možno hľadáme práve vás.

Akú pozíciu obsadzujeme?

Obsadzujeme pozíciu Service Delivery Manager Support Expert pre náš tím, kde vyžadujeme znalosť nemeckého jazyka, pretože spolupracujeme so Švajčiarmi.

Ak by sme to mali priblížiť človeku, ktorý o tom nikdy nepočul, ako by sme mu to opísali?

SDM support veľmi úzko spolupracuje s SDM a je denne v kontakte aj s koncovým zákazníkom. Konkrétne v našom tíme  máme na starosti švajčiarsky biznis, švajčiarskych zákazníkov. Patria k nim aj top zakaznici - SBB, Inselspital Bern a Valora. Podstatou našej práce je spracovávanie objednávok prichádzajúcich priamo od zákazníka, vytváranie „changes“, „delivery orders“, kooperácia s operations (tími, ktoré sú zodpovedné za dodanie služby) a sledujeme celý životný cyklus objednávky od samotného začiatku až po vystavenie faktúry.

Ako dlho už existujete?

„Sub tím pre Švajčiarsko, kde práve hľadáme nových kolegov s anglickým a nemeckým jazykom, vznikol pred dvoma rokmi. Začali sme s dvomi ľuďmi, dnes ich je pätnásť. Do konca roka by sme mali mať sedemnásť ľudí a aj  v roku 2016 vidím priestor pre rast.“

Aké kritériá musí človek na tejto pozícii spĺňať? Musí byť už zamestnancom T-Systems Slovakia alebo uvítate aj človeka z mimofiremného prostredia?

„Vítaní sú aj externí záujemcovia, obzvlášť tí so skúsenosťami z danej oblasti. Všeobecný prehľad v IT je však nevyhnutný.“ Čo sa týka jazykovej úrovne, okrem anglického jazyka (B1 a vyššie) je podmienkou aj nemecký jazyk na komunikatívnej úrovni (B2 a vyššie),  kedže nemčina je pre nás biznisovým jazykom. V nemeckom jazyku komunikujeme so zákazníkom, so Servis Delivery Managermi, všetky naše „tooly“ sú v nemeckom jazyku.“

Prebieha už samotný pohovor v nemčine?

 „Áno. Súčasťou pohovoru je aj otestovanie jazykových znalostí.“

Kde sa záujemcovia môžu o túto pozíciu uchádzať?

„Túto pozíciu si môžu uchádzači nájsť Interne, na intranete, pod názvom  SDM Support Expert. Kontaktnou osobou je Anna Verbovancová a externe je pozícia inzerovaná aj na profesii cez T-Systems stránku využitím linku TU (http://www.profesia.sk/praca/t-systems-slovakia/O2226878).

Ako vyzerá bežný pracovný deň?

 „Naša práca je veľmi zaujímavá tým, že je rôznorodá. V priebehu dňa práca mení svoju dynamiku a stereotyp je niečo čo nás zďaleka obchádza. Vďaka širokému spektru úloh je každý pracovný deň úplne iný“.

Ako dlho trvá oboznámenie sa s „toolmi“?

 „Náš základný „tool“ e-Room  je veľmi  užívateľsky orientovaný a logicky vystavaný. Všetky ostatné sú bežné „tooly“ využívané v T-Systems, s ktorými sa dá pomerne v krátkom čase naučiť pracovať. “

Bude mi po príchode do tímu pridelený mentor alebo nechávate človeka, aby „plával“ a snažil sa uchytiť sám?

 „Každému nováčikovi je pridelený mentor, aby ho zaškolil a bol mu oporou v začiatkoch. Treningový plán je nastavený na obdobie troch mesiacov.“

Čo sa týka ďalšieho kariérneho rastu, aký ponúkate?

„Každý kto nastúpi na túto pozíciu, začne pracovať ako SDM Support Expert. Je to výborný odrazový mostík pre ďalší kariérny rast. Vrámci nášho tímu sa viacero kolegov vypracovalo na SDM pre konkrétnych švajčiarskych zákazníkov. Okrem iného ponúka naše oddelenie aj 9 mesačný program, známy pod názvom SDM Academy, ktorý pomáha SDM support expertom rozvíjať a zlepšovať ich zručnosti a schopnosti v oblasti Service managementu “

A čo kolegovia? Slovenskí, švajčiarski...

„Koľko ľudí, toľko chutí. Našťastie to platí v dobrom, výborne sa dopĺňame a rozumieme si.  V tíme je dobrá atmosféra, čo nám pomáha pri riešení rôznych a tiež  náročných úloh.  Občas si zájdeme na tímový obed či si dáme spoločné kino a samozrejme teambuilding.“

A kuriozity v práci?  Nemáte problém porozumieť švajčiarskym kolegom? Predsa len švajčiarska „Deutsch“ je iná ako tá regulérna.“

„Nie, kominukujú s nami vždy spisovnou nemčinou, i keď zo začiatku sa občas pozabudli a „vybafli“ na nás „swiss dutch“ čo bolo celkom vtipné J

Čo by si odkázala potenciálnym záujemcom?

„Je to pestrá práca, ktorá vás zasvätí do hĺbky biznisu. Riešime komplexné úlohy a nielen istú časť ako je tomu občas v iných tímoch. Každý, koho zaujala táto pozícia a má chuť učiť sa a posúvať sa ďalej, je u nás vítaný.“