Študenti z Gymnázia Poštová prišli s niečím, čo osloví košických kávičkárov (a možno nielen košických, ale aj bruselských)

<Zadajte anotáciu>

CoRE je skratkou pre kávovú špecialitku, ktorú pripravujú mladí gymnazisti z Poštovej a to ešte ani nemajú 18 rokov, čo je podľa ich prieskumov vek, kedy mladý človek - slovák, začína piť kávu.


Ja Aplikovaná Ekonómia


Na Gymnáziu Poštová si môžu žiaci vybrať voliteľný predmet s názvom Ja Aplikovaná Ekonómia. Tento program ponúka podnikateľské ekonomické a finančné vzdelávanie. Žiaci získavajú praktické skúsenosti a zručnosti počas jedného, alebo dvoch rokov.

Študent si počas takéhoto vzdelávania zakladá vlastnú firmu, ktorá simuluje činnosť akciovej spoločnosti. Mladí ľudia tak prenikajú do problematiky fungovania firmy od jej založenia až po likvidáciu. Po založení si študenti volia manažment, robia si marketingový prieskum a následne pripravujú podnikateľský plan. Realizujú výrobu a predaj produktov podporovanými marketingovými aktivitami a vedením finančnej evidencie. Na záver roka pripravia výročnú správu, vyplatia dividendy a firmu zlikvidujú. Program neprebieha len na fiktívnej báze, ale študenti pracujú s reálnymi peniazmi a ponúkajú reálne výrobky a služby. Žiakom pomáhajú dobrovoľní konzultanti, odborníci z podnikateľskej a manažérskej praxe, ktorí navštevujú triedu a pomáhajú pri vedení firiem.

Kávová "špecialitka"


Výsledkom takého študentského programu potom môže byť kávová krabička s označením CoRE, ktorá obsahuje osem veľkých kávových zŕn. Stojí 3,50 eur a keď skonzumujete dve zrná je to ekvivalent jedného espressa. Za celým projektom stojí marketingový prieskum, v ktorom sa napríklad dočítame, že bežný slovák v priemere vypije 1 až dve šálky kávy denne, čo ho  v konzumácii kávy radí v Európe na šieste miesto, hneď po Holandsku, Švédsku, Dánsku, Fínsku a Nemecku. 66,2 percentá slovákov pije kávu popoludní. Štvorica študentov, ktorá vytvorila výrobok CoRE, čo je mimochodom skratka pre Coffee ready to eat má aj svoju vlastnú webovú stránku www.assum.sk, kde sa dočítate viac.


Na súťaž do Bruselu


Každý študentský tím, ktorý sa pustí do projektu Ja Ekonómia a vytvorí si vlastnú firmu aj s výročnou správou, v ktorej nájdete časti ako Výrobky/Vízia spoločnosti/Financie/Marketing/Ľudské vzťahy a budúcnosť sa dostáva do celoslovenskej súťaže. Súťaž organizuje Junior Achievement a z ôsmich najlepších slovenských projektov sa vyberie jeden, ktorý sa potom predstaví v Bruseli na celoeurópskom kole.

Otestované zamestnancami T-Systems Slovakia


CoRE zavítalo do T-Systems Slovakia a tak sme si mohli inovatívny produkt odskúšať predtým ako sa študenti zúčastnili celoslovenskej súťaže v Bratislave. Kolegovia Andrea Lovacká, Daniela Hiľovská a Ľudovít Grega sa tak mali možnosť oboznámiť sa s celým projektom Coffee ready to eat.  „Sú to veľmi šikovní študenti. Celý projekt majú zvládnutý a úprimne im držíme palce“, povedala na margo projektu Andrea Lovacká.

Očami učiteľa


 „Na začiatku školského roka máte v projekte deti, na jeho konci sa dívate na mladých, sebavedomých a zodpovedných ľudí, ktorí vám dospeli pred očami. JA Aplikovaná ekonómia zmení študentov a vám pripomenie, prečo ste sa kedysi stali učiteľom a prečo ním stále ešte ste," zhrnula , Eva Wolfová, učiteľka programu JA Aplikovaná ekonómia z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach.