"Míľa naviac" v skle

<Zadajte anotáciu>

Ubehli v tíme Jozefa Benedika míľu naviac?
Zákazník si myslí, že áno


Jeden má sklenenú guľu na chladničke, niekomu sa vyníma v obývačkovej stene a ďalšiemu sa kotúľa v kancelárii po stole. Každý zo šiestich vlastníkov má ale fajn pocit, že si jeden z TOP desiatich najdôležitejších zákazníkov T-Systems všimol jeho meno a prácu, ktorú urobil.

Datacentrum firmy


V Košiciach na Moldavskej, v budove Tesla pracuje tím sedemnástich ľudí, ktorých jedinou úlohou je starať sa o bezpečnosť a internetové pripojenie pobočiek zákazníckej firmy po celom svete. Zdá sa, že je to pomerne ľahko splniteľná požiadavka, nie však v časoch, keď sú datacentrá zákazníka staré a opotrebované. Vtedy sa rýchlosť internetu rapídne zníži a môže sa stať, že obchodník s ropou na burze so zúfalstvom v tvári sleduje obrazovku počítača, na ktorej sa krúti koliesko sťahovania. Telefóny začínajú vyzváňať a úroveň stresu je priam hmatateľná. Ako hovoria „chlapci“ na oddelení „Stres je solídny“.

Ľudia trávia hodiny denne tým, že prechádzajú všetky požiadavky od zákazníka, zisťujú, či majú zmysel a ak áno robia ďalšie kroky v poradí. Menia konfigurácie na firewalle, konzultujú všetky zmeny so zákazníkom a vykonávajú zmeny na zariadeniach. Robí sa tu takzvaný incident manažment, zmeny na sieti s označením ON THE FLY, čiže priebežne. Jednotlivé požiadavky môžu byť zaradené do kategórií P1, P2, P3, ... s tým, že každá kategória má svoju časovú náročnosť. P jednotky musia byť vybavené do 40 minút. Ak sa nazbiera veľa náročných úloh, ktoré musia byť zvládnuté v krátkom čase, vtedy logicky dochádza k vyššiemu tlaku na všetkých členov v tíme. Vtedy prichádza vhod fakt, že ľudia v tíme sa vedia podržať.

(Na obrázku nižšie zľava: Ján Vachaľ, Jozef Benedik, Róbert Husťák, Ján Horosz, Slavomír Strhársky, František Kudzia.)



Ľudský prístup

Tím líder Jozef Benedik nikomu nestojí za chrbtom, ale skôr uprednostňuje „človečí“ prístup. Rozumie ľuďom a nechá si od nich poradiť, vie ľudí vypočuť a svojím prístupom sa mu podarilo ustabilizovať tím, ktorý bol dlhodobo fluktuačný. Ako hovorí Róbert Husťák: „Robil som už pre päť IT spoločností. Práca v tomto tíme ma síce nebaví na plných sto percent, ale drží ma tu dobrý tím a firemná kultúra.“ Tím "Security" zaoberajúci sa bezpečnosťou zákazníka vznikol v roku 2012. Dnešná situácia už nie je taká napätá ako pred rokmi, datacentrá prešli modernizáciou, čiže aj úroveň stresu sa znížila.

Bezpečnosť sa rieši aj v južnej Afrike


Tím Jozefa Benedika nie je v T-Systems International jediný, ktorý sa stará o jedného zákazníka, podobné tímy nájdeme po celom svete. Najďalej to bude v Južnej Afrike, kde sa robí štýlom „Catch – Dispatch“. Nájdeme tam service desk a robí sa tam hlavne podpora systému. Maďarský "Change tím" robí zase veľa administratívy, vzťahy medzi maďarskou a slovenskou stranou sú neformálne, počuť to aj na telekonferenciách.

Ako sa sklenené gule prigúľali až ku Security?


Bolo, nebolo, nastalo raz obdobie kedy sa všetko kazilo. V roku 2015 proxy servre padali ako hrušky. Vtedy prišiel Ján Vachaľ a veci dal doporiadku. A kto si ho všimol? Janči dostal dokonca list od zákazníka, vyjadrujúci vďačnosť, takzvaný „Letter of Thanks“. A nebola to náhoda, v tom čase Jano Vachaľ trávil v práci veľa času, aby udržal všetko v chode. Ján dostal ocenenie Extra mile hneď dvakrát. Za odhodlanosť. Ocenenia „Extra Mile“ udeľuje zákazník svojim najlepším dodávateľom. Slovenskému tímu sa dané ocenenie udelilo sedemkrát. Má pobobu sklenenej gule.



Ďalší Ján v tíme, druhým menom Horosz, vyriešil urgentný incident P1. Slavomír Strharský si svoju guľu zaslúžil tým, že pracoval na automatizácii a inovácii. Priniesol do procesu také nástroje, ktoré šetria čas a dávajú produktu pridanú hodnotu. Konkrétne zautomatizoval migráciu odlišných, nekompatibilných technológií. Dostal za to cenu kvality. Róbert Husťák zastrešuje riešenie kritických incidentov. František Kudzia, ktorého kolegovia berú ako „inventár“, pretože je v tíme najdlhšie, riešil neskôr úlohy, na ktorých pracoval predtým Janko Vachaľ. Venoval sa servrom.

Celkovo tento mladý tím dostáva veľa pozitívnych reakcií od zákazníka, neušlo im ani to, že sú zrejme dobre manažovaní, keď sú takí dobrí. A to už prichádzame ku oceneniu pre Jozefa Benedika, ktorý vie tím vždy podržať. Svoj kolektív zmanažoval v zmysle vety „From Zero to Hero“.

Keď som sa týchto siedmich mladých mužov pýtala, či si zaslúžené ocenenia vážia, vtipne poznamenali, že nevedia koľko vážia. Na ich prejave je ale zjavné, že ocenenia berú so všetkým rešpektom. Veď komu by sa nepáčilo keď za svoju prácu dostane uznanie.

Bolo to jedno z tých interview, z ktorých človek odchádza s úsmevom. V kútiku duše som si dokonca uvedomila, že by som s nimi rada trávila viac času. Je s nimi zábava a odvádzajú kvalitnú prácu. Tímu Security želám ešte veľa sklenených gúľ a nech im ich „team spirit“ vytrvá.

Napísala: Kristína Záthureczká, Komunikačné oddelenie
Foto: Jozef Benedik, TC Division