Katarína Puzderová: Rada sa obklopujem zaujímavými ľuďmi a v DT ITSO SK ich je neúrekom

<Zadajte anotáciu>

Katka Puzderová je milá osoba, ktorú ak oslovíte s prosbou o pomoc, nepovie nie. Momentálne pracuje na pozícii Global Lead Incident Manager v Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia (DT ITSO SK). Povaha tejto pozície si vyžaduje kvalitnú komunikáciu, skvelý time management a zvládanie stresových situácií s čo najlepším výsledkom pre klienta. V rozhovore nám prezradila mnoho zo svojho súkromia, ale taktiež sme sa s Katkou rozprávali o jej súčasnej pracovnej a ambasádorskej pozícii.

 

Čo je náplňou tvojej práce?

Pracujem v tíme, ktorý patrí pod Mod Service na tzv. Red Phone, kde riešime predovšetkým incidentny, ktoré nastanú a je potrebné ich promptne a dobre vyriešiť. Každý incident je v DT ITSO SK vnímaný ako neplánovaný výpadok služby. Takýto výpadok naši klienti neočakávajú, a práve preto je potrebné ich rýchlo vyriešiť. V tíme Red Phone riešime predovšetkým najkritickejšie incidenty na tej najvyššej úrovni - čiže medzi manažérmi a technikmi.


Čo sa považuje za kritický incident?


Za incident môžeme považovať akúkoľvek chybu, ktorá nastane. Samozrejme, každý z incidentov má, povedzme to laicky, svoju prioritu. Tie s najnižšou prioritou môžu byť napríklad, že zamestnancovi v nejakej globálnej firme prestanú fungovať tlačiarne a nemôže vytlačiť výplatné pásky. V tíme Red Phone skôr riešime zväčša tie najkritickejšie incidenty, ktoré majú priamy dosah na zákazníka či zákaznícku službu a zákazník nemôže vykonávať svoju prácu a prichádza o peniaze.

 

Mala si pred nástupom do spoločnosti nejaký IT backround?


Ak sa ráta za IT backround fakt, že ma moji dvaja starší bratia naučili sťahovať hry, tak áno (smiech). Informačné technológie som neštudovala, v podstate som s nimi nemala žiadnu bližšiu skúsenosť.


Čo považuješ za najväčší benefit práce v Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia?

Tých benefitov, ktoré DT ITSO SK ponúka, je pomerne veľa. Ja osobne považujem za najväčší benefit množstvo ľudí, ktorí pracujú v spoločnosti. Rada sa obklopujem zaujímavými osobami. Okrem iného považujem za benefit možnosti, ktoré zamestnanec vo firme má. Každý, kto má aspoň trošku blízko k IT, si v spoločnosti vie nájsť to svoje. Čiže oceňujem priestor na rast - tak kariérny ako aj vedomostný.

 

Aké možnosti vzdelávania ti ponúka tvoja práca?

Samozrejme, možností je veľa. Záleží predovšetkým od človeka, nakoľko je ochotný vzdelávať sa v tom, čo robí a posúvať sa. V spoločnosti máme k dispozícii rôzne tooly - aplikácie, prostredníctvom ktorých si môžeme robiť rôzne tréningy zadarmo. Od time managementu cez rôzne jazykové kurzy až po kurzy, ktoré súvisia s informačnými technológiami.

 

Pamätáš si na svoj prvý deň v DT ITSO SK?

Samozrejme, v mojom prípade bol jemne rozpačitý, ale všetko dobre dopadlo. Najprv sme sa všetci nováčikovia zišli na Welcome day v miestnosti, kde nám boli vysvetlené všetky bezpečnostné pokyny a informácie. Následne si nás vyzdvihli naši tímlídri. Môj tímlíder, ktorý ma aj prijal, bol Martin Eperješi. Priznám sa, že ten prvý deň som okrem neho s nikým nekomunikovala. Aj keď vyžaruje prirodzený rešpekt, tak bol ku mne veľmi milý. A vlastne z celého prvého dňa si pamätám len jeho (smiech).

 

Pracuješ v IT korporáte, je podľa teba stále IT doménou mužov?

Ja osobne to vôbec nepociťujem, ale to bude asi tým, že pracujem na procesnej pozícii, kde je v podstate rovnaké množstvo. Asi trošku iné to bude na technických pozíciách, ale za tie roky ,čo som v DT ITSO SK, tento rozdiel nepociťujem.

 

Prečo si sa stala práve ty ambasádorkou Customer Care?

Verím, že je to preto, že odovzdávam svoje skúsenosti a vedomosti, ktoré som nadobudla. Táto práca mi prirástla k srdcu, neustále sa vzdelávam a snažím sa podávať v práci tie najlepšie výkony. Starať sa o klienta správne, navrhovať mu, čo môže zlepšiť, poskytovať mu plnohodnotný servis so všetkým, čo bude potrebovať. DT ITSO SK je presne tým partnerom, na ktorého sa môžu klienti aj vďaka zamestnancom obrátiť. 

 

Katka, čo si predstavuješ pod pojmom ideálny relax?

Veľmi rada čítam knihy. V poslednom čase však nemám veľmi čas venovať sa čítaniu, čo ma veľmi mrzí. Okrem kníh sú mojím oddychom jednoznačne seriály, pri ktorých viem úplne vypnúť. Ak je dobré počasie, rada vybehnem do prírody.

 

Viem o tebe, že si bývalá športovkyňa, vieš nám povedať viac?


Profesionálne som sa asi 5 rokov venovala plávaniu. Tejto aktivite sa už nevenujem, nepáčilo sa mi skoré ranné vstávanie a ešte v nie celkom bdelom stave skákanie do studenej vody. Bolo to celkom náročné, avšak, bola to výborná skúsenosť. Teraz si rada zaplávam už len tak rekreačne- niekedy v bazéne, inokedy v mori.

Čo ti dokáže dodať energiu?

Ako som už spomínala, pozeranie seriálov je pre mňa spríjemnenie dňa. Ak je príležitosť, tak vyjsť do prírody, odreagovať sa, trošku zmeniť prostredie a nadýchať sa čerstvého vzduchu. To ma dokáže nabiť energiou a priniesť možno nový uhol pohľadu na problémy.